Autoraadio A-18E "Volga" remont ja moderniseerimine.

Tegemist on margi- ja mudelikohase autoraadioga, mis mõeldud sõiduatole GAZ-21 "Volga". Raadio on lääneriikidesse ja DDR-i viimiseks toodetud autode eksportvariant, millel ULL ala 88-104MHz. Erinev on ULL plokk, muus osas on pill sarnane siseturu variandiga. Raadio koostekvaliteet on vene värgile traditsiooniliselt vilets. Valmistamise aeg on 1966-67. Aparaat ei olnud saabudes töökorras. Korpust avades vaatas vastu täielik häving, keegi oli aparaadi totaalselt ära lõhkunud - juurtega välja rebitud poolid, puuduvad lambid ja mitmed muud detailid jne. Originaalkorda taastamine osutus liiga töömahukaks, ei mahtunud antud projekti raamesse. Komplektne oli toiteplokk/helivõimendi, mis ei olnud algselt sama raadioga komplektis.

Tegevuse eesmärk:

Vajalik on raadio toimima saamine FM 88-108MHz sagedusalas, AUX sisendi lisamine ja MP3 pleieri võimaluse loomine. Kasutusele jääb raadio  originaalne madalsagedusvõimendi niipalju kui võimalik.

Esmane ülevaatus:

1. Aparaat on äärmiselt viletsas seisukorras.
2. Tuuneriosas originaal sisu kasutada ei ole võimalik.
3. Toiteplokk/helivõimendi on komplektne, elustamine/kasutamine on võimalik.
4. Valjuhääldi on adekvaatses seisukorras, ei krõbise, saab kasutada.
5. Helitugevuse potentsiomeeter on rahuldavas korras, peale õlitamist ei krõbise.

Tegevus:

1. Lahutatud tuuneri osa korpusest.
2. Eemaldatud kõrgepinge inverter.
3. Paigaldatud helivõimendi korpusesse FM/MP3 moodul.
4. Lisaks originaalsele passiivsele toitefiltrile ehitatud aktiivne toitefilter.
5. Vahetatud võimendis elektrolüütkondensaatorid ja ülemineku kondensaatorid.
6. Jäetud kasutusele originaal potentsiomeeter koos toitelülitajaga.
7. Parandatud raadio skaalavalgustus.
8. Katsetamise käigus ilmnes, et 48 a. vanad vene germaaniumtransistorid on jõudnud oma elutee lõppu. Ilmselt pooljuhtmaterjalide difusiooni tõttu kasvab transistorite omamüra peale 15 min. töötamist signaali matva tasemeni. Vahetatud väsinud transistorid moodsamate vastu.
9. Tuvastatud helivõimendi skeemi mittevastavus (on "moderniseeritud") originaalsele skeemile. Muudetud algse skeemi sarnaseks.
10. Koostatud raadio. Aega kulus kokku: ca 20h.
11. Testitud aparaadi tööd 8h. Ok.
02.07.2014